Zachodniopomorski
Urząd Wojewódzki
W Szczecinie
Wydział Finansów i Budżetu
PROTOKÓŁ
Kontroli problemowej przeprowadzonej w Urzędzie Gminy w Sławoborzu ul. Kolejowa 8 kod 78-314 w dniach od 05 do 21 maja 2004 r. przez Elżbietę Furtak – inspektora w Wydziale Finansów i Budżetu Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie Delegatura w Koszalinie, działająca na podstawie upoważnienia do kontroli Nr 26/04 z dnia 30 kwietnia 2004 r.
Temat kontroli:
Okres objęty kontrolą: 2003
W zakresie objętym kontrolą i w czasie jej trwania kierownictwo Urzędu Gminy w Sławoborzu stanowili:
1. Pan Oskar Jarosław Smulski – Wójt Gminy Sławoborze wybrany w wyborach bezpośrednich dnia 10 listopada 2002 r. – zaświadczenie Gminnej Komisji Wyborczej z dnia 11.11.2002 r.
2. Pan Henryk Kowalczyk – Zastepca Wójta powołany Zarządzeniem Wójta Nr 10/2002 z dnia 01 grudnia 2002 r.
3. Pani Czesława Sobieraj – Sekretarz Gminy powołana Uchwałą Rady Gminy Nr XIX/84/92 z dnia 30 marca 1992 r.
4. Pani Maria Wróbel – Skarbnik Gminy powołana Uchwałą Rady Gminy Nr 11/90 z dnia 15 czerwca 1990 r.
W roku 2003 Urząd Gminy w Sławoborzu otrzymał z budżetu państwa dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom ustawami, a także na realizację zadań własnych w łącznej wysokości 879.135 zł.
Powyższa kwota przekazana została na:
Dział 750 rozdział 75011 § 2010
Urzędy Wojewódzkie 44.000 zł
Dział 801 rozdział 80101 § 2010
Wyprawki szkolne 4.108 zł
Dział 801 rozdział 80195 § 2030
Odpisy na ZFŚS dla nauczycieli, emerytów i rencistów 13.380 zł
Komisje kwalifikacyjne i egzaminacyjne 156 zł
Dział 853 rozdział 85313 § 2010
Składki na ubezpieczenia zdrowotne za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej 18.600 zł
Dział 853 rozdział 85314 § 2010
Zasiłki i pomoc w naturze 481.671 zł
Dział 853 rozdział 85315 § 2030
Dodatki mieszkaniowe 54.511 zł
Dział 853 rozdział 85316 § 2010
Zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze 35.051 zł
Dział 853 rozdział 85319 § 2010
Ośrodki pomocy społecznej 88.100 zł
Dział 853 rozdział 85378 § 2010
Usuwanie skutków klęsk żywiołowych 5.631 zł
Dział 853 rozdział 85395 § 2010
Wyprawki szkolne 4.140 zł
Dział 853 rozdział 85395 § 2030
Dożywianie uczniów 86.600 zł
Dział 900 rozdział 90015 § 2010
Oświetlenie ulic 43.187 zł
RAZEM 879.135 zł
Z przyznawanych środków nie wykorzystano kwoty 3.006,02 zł
W dziale 853 rozdział 85313 § 2010 2.464,82 zł
rozdział 85316 § 2010 541,20
Nadwyżkę dotacji zwrócono na konto Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie dnia 16 stycznia 2004 r.
Szczegółową kontrolą objętość prawidłowość wykorzystania dotacji celowych otrzymanych na:
Na podstawie ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (Dz.U. Nr 71 poz. 734) Urząd Gminy w Sławoborzu wypłacił 850 dodatków mieszkaniowych na kwotę 97.560,61 zł z tego:
- użytkownikom mieszkań komunalnych 43 dodatki na kwotę 4.548,67 zł
- użytkownikom pozostałych mieszkań 807 dodatków na kwotę 93.011,94 zł
w tym:
- mieszkań spółdzielczych 534 dodatki na kwotę 65.530,65 zł
- pozostałych mieszkań 273 dodatki na kwotę 27.481,29 zł
W badanym okresie Urząd Gminy złożył w Zachodniopomorskim Urzędzie Wojewódzkim następujące wnioski o dofinansowanie wypłat dodatków mieszkaniowych:
I kwartał – wniosek z dnia 09 grudnia 2002 r. 19.685 zł
II kwartał – wniosek z dnia 07 marca 2003 r. 20.931 zł
III kwartał – wniosek z dnia 10 czerwca 2003 r. 17.434 zł
IV kwartał – wniosek z dnia 09 września 2003 r. 22.984 zł
Ponieważ procentowy udział dodatków mieszkaniowych wypłaconych najemcom lokali komunalnych w ogólnej kwocie dodatków wypłaconych w poszczególnych kwartałach nie przekraczał 25% - ustalając należną dotację gminy stosowała przepis art. 11 ust. 1 pkt 1 ustawy o dodatkach mieszkaniowych posługując się wzorem:
b = 0 dk + 0,7 dp
gdzie:
b – kwota zapotrzebowanie na dotację
dk – suma dodatków mieszkaniowych dla najemców lokali komunalnych
dp - suma dodatków mieszkaniowych dla użytkowników pozostałych lokali mieszkaniowych
W związku z tym, że stosowane przez Gminę maksymalna stawka czynszu w mieszkaniowym zasobie gminy za 1m2 powierzchni użytkowej była w każdym kwartale niższa od równowartości 1/12 kwoty stanowiącej 2% wskaźnika przeliczeniowego kosztu odtworzenia 1m2 powierzchni użytkowej ustalonego przez Wojewodę Zachodniopomorskiego, zgodnie z art. 18 ustawy, gmina pomniejszała o 15% kwotę zapotrzebowania w każdym kwartale.
Należna Gminie w 2003 r. dotacja wyniosła:
b = (0x4549) + (0,7x93.012)
b = 65.108 – (15%x65.108)
b = 65.108 – 9.766
b = 55.342
W poszczególnych kwartałach wysokość dotacji wynosiła:
Kwartał |
Dotacja naliczona |
15% zmniejszenie |
Dotacje należna |
Dotacja otrzymana |
+nadwyżka -niedobór |
I |
15.313 |
2.297 |
13.016 |
15.346 |
+ 2.330 |
II |
17.226 |
2.584 |
14.642 |
8.258 |
-6.384 |
III |
15.902 |
2.385 |
13.517 |
13.447 |
-70 |
IV |
16.667 |
2.500 |
14.167 |
17.460 |
+3.293 |
rok |
65.108 |
9.766 |
55.342 |
54.511 |
-831 |
Na dzień 31.12.2003 r. wystąpił niedobór dotacji w wysokości 831,00 zł, który pokryty został ze środków własnych gminy.
Kwota wypłaconych dodatków jest zgodna z listami płac, ewidencją księgową oraz sprawozdaniem Rb 28S z wykonaniem planu wydatków w 2003 r. Wysokość przysługującej dotacji została naliczona zgodnie z obowiązującymi przepisami i prawidłowo wykazana w rozliczeniu dotacji celowej na dofinansowanie wypłat dodatków mieszkaniowych za 2003 r. Roczne rozliczenie dotacji stanowi załącznik Nr 1 do protokołu kontroli.
Dotacja na dofinansowanie wypłat dodatków mieszkaniowych przyznana została następującymi zarządzeniami Wojewody Zachodniopomorskiego:
Nr 41/2003 z dnia 30.01.2003 r. 5.016
Nr 63/2003 z dnia 17.02.2003 r. 10.330
Nr 179/2003 z dnia 30.04.2003 r. 1.154
Nr 212/2003 z dnia 23.05.2003 r. 3.484
Nr 238/2003 z dnia 13.06.2003 r. 3.620
Nr 296/2003 z dnia 29.07.2003 r. 3.051
Nr 313/2003 z dnia 12.08.2003 r. 3.051
Nr 331/2003 z dnia 29.08.2003 r. 7.345
Nr 396/2003 z dnia 27.10.2003 r. 4.250
Nr 419/2003 z dnia 06.11.2003 r. 4.250
Nr 455/2003 z dnia 20.11.2003 r. 8.960
RAZEM 54.511
Kwota uzyskanej dotacji jest zgodna z ewidencją księgową i sprawozdaniem Rb 27S o wykonaniu planu dochodów w 2003 r.
W okresie objętym kontrolą rozpatrzonych zostało 211 wniosków o przyznanie dodatku mieszkaniowego z czego 210 rozpatrzono pozytywnie a jeden odmownie. W trakcie kontroli sprawdzono 17 losowo wybranych wniosków i wydanych decyzji o przyznaniu dodatku mieszkaniowego.
Nieprawidłowości nie stwierdzono.
Lista kontrolowanych wnioskodawców stanowi załącznik Nr 2 do protokołu kontroli.
Dnia 28.11.2000 r. zawarta została umowa nr 6/2000 pomiędzy Gminą Sławoborze a Zakładem Oświetlenia Drogowego „Zachód” Spółka z o.o. w Karlinie o świadczenie usług oświetlenia dróg i innych terenów publicznych. Umowa obowiązuje od 01.12.2000 r.
W § 9 określona została odpłatność za świadczone usługi w wysokości:
a) kosztu zużytej do celów oświetleniowych energii elektrycznej wg wskazań liczników energii elektrycznej, zgodnie z obowiązującymi stawkami za 1 kwh oraz opłat dodatkowych związanych bezpośrednio lub pośrednio z poborem energii elektrycznej,
b)iloczynu zryczałtowanej stawki w kwocie 5,77 zł za punkt świetlny i liczby punktów 174 szt. – za konserwację,
c) wynikającej z rozliczenia prac awaryjnych i innych bieżących prac eksploatacyjnych przy uwzględnieniu:
- stawki roboczogodziny 10,50 zł/r-g
- kosztów ogólnych 75%
- zysku 20%
- kosztów zakupu 15%
- podnośnika 32,00 zł/m-g
- samochodu dostawczego 15,60 zł/m-g
Powyższe kwoty podlegają zwiększeniu o wielkość podatku od towarów i usług.
Aneksem nr 1/2001 z dnia 23 sierpnia 2001 zmieniono liczbę punktów ze 174 na 225.
Aneksem nr 2/2001 z dnia 16 października 2001 r. zmieniono stawkę za konserwację punktu świetlnego z 5,77 zł na 6,00 zł.
Aneksem nr 1/2002 -6W z dnia 22 lutego 2002 r. zmieniono liczbę punktów z 225 na 239 w związku z dobudową 14 punktów oświetleniowych w miejscowości Mysłowice. W październiku 2002 r. przeprowadzona została inwentaryzacja sieci oświetleniowej na terenie gminy Sławoborze.
W wyniku dokonanej inwentaryzacji aneksem nr 1/2003 – 5W z dnia 15 stycznia 2003 r. zmieniono ilość punktów świetlnych z 239 szt. na 260 szt. Aneks obowiązuje od 01.01.2003 r.
Ze szczegółowego wykazu sieci oświetleniowych wynika, że na terenie gminy Sławoborze zainstalowanych zostało 260 szt. Punktów świetlnych o łącznej mocy 40.725 Wat z tego:
- na drogach wojewódzkich 41 szt. o mocy 7.150 Wat
- na drogach powiatowych 133 szt. o mocy 19.315 Wat
- na drogach gminnych 86 szt. o mocy 14.260 Wat.
Wskaźniki proporcjonalności wynoszą:
- dla energii elektrycznej
26.465 Wat x 100% +64,99%
40.725 Wat
- dla konserwacji
174 szt. x 100% = 66,92%
260 szt.
Wskaźniki wyliczone zostały w sposób prawidłowy, zgodny z przepisami § 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 07 września 1999 r. w sprawie zasad i terminów przekazywania budżetu państwa środków na finansowanie oświetlenia dróg publicznych, dla których gmina nie jest zarządcą oraz na finansowanie oświetlenia dróg publicznych krajowych, wojewódzkich i powiatowych w granicach miast na prawach powiatu ( Dz.U. Dz 1999 r. Nr 35 poz. 326).
W roku 2003 Urząd Gminy w Sławoborzu wystąpił o refundację poniesionych wydatków w łącznej kwocie 52.973 zł z tego:
- z tytułu oświetlenia dróg 32.356 zł
- konserwacji 20.617 zł
w tym awarii 7.245 zł
Przy rozliczaniu prac awaryjnych Urząd Gminy nie stosował współczynnika proporcjonalności. Z dokonanych przez ZOD „Zachód” zestawień wykonanych prac eksploatacyjnych planowanych i awaryjnych wyłączono roboty dokonywane na sieci oświetleniowej przy drogach gminnych a pozostałe prace przy drogach powiatowych i wojewódzkich refundowane były w 100%.
Zgodnie z § 2 ust 1 cytowanego rozporządzenia występując o zwrot wydatków poniesionych na sfinansowanie oświetlenia ulic nie będących w zarządzie gminy, Urząd Gminy w Sławoborzu przesyłał potwierdzone faktury oraz dowody ich zapłaty.
Zestawienie faktur przekazanych do refundacji w 2003 r. stanowi załącznik Nr 3 do protokołu kontroli.
Zarządzeniem Wojewody Zachodniopomorskiego Nr 12/2003 z dnia 14 stycznia 2003 r. przyznana została gminie dotacja celowa w wysokości 45.000 zł. Z przyznanej dotacji w 2003 r. przekazano na rachunek Urzędu Gminy kwotę 43.187 zł następującymi transami:
04.02.2003 r. 10.855 zł
29.04.2003 r. 20.796 zł
25.08.2003 r. 11.536 zł
Z przekazanej dotacji kwota 10.855 zł dotyczyła zobowiązań roku 2002. Na refundację wydatków poniesionych w 2003 r. przekazano kwotę 32.332 zł. Na dzień 31.12.2003 r. wystąpił niedobór środków w wysokości 20.641 zł. Powyższa kwota przekazana została gminie 26 lutego 2004 r. W miesiącu styczniu 2004 r. Urząd Gminy wystąpił z wnioskiem do Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego o refundację faktury Nr 2003/429 z 31.12.2003 r. za miesiąc grudzień 2003 w łącznej kwocie 5.013 zł z tego:
Za oświetlenie – 1.944 zł
Za konserwację 3.069 zł
W tym awarie 1.952 zł
Faktura zapłacona została przelewem w dniu 23.01.2004 r.
Podstawą udzielenia pomocy w postaci dożywiania uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych są:
- ustawa z dnia 29 listopada 1990 r. o pomocy społecznej (tekst jednolity Dz.U. Dz 1998 r. Nr 64 poz. 414 z późn. Zm.)
- ustawa z dnia 26 listopada 1998 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego w latach 1999 – 2003 (Dz.U. Nr 150 poz. 983 z póżn. Zm.)
- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 14 stycznia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu udzielania pomocy w dożywianiu uczniów z 2003 r. (Dz.U. Nr 13 poz 133)
W dniu 22 lipca 2003 r. zawarte zostało porozumienie pomiędzy Wojewodą Zachodniopomorskim a Gminą Sławoborze w sprawie przyznania dotacji celowej na dofinansowanie dożywiania uczniów w 2003 r.
W § 1 porozumienia określona została kwota dotacji celowej przyznanej przez Wojewodę Zachodniopomorskiego w wysokości 83.600 zł.
W § 2 porozumienia ustalono wysokość środków własnych Gminy w kwocie nie mniejszej niż 41.400 zł.
Dotacja została przyznana następującymi zarządzeniami Wojewody Zachodniopomorskiego:
Nr 62/2003 z dnia 17 lutego 2003 r. – 26.900 zł
Nr 198/2003 z dnia 15 maja 2003 r. – 29.666 zł
Nr 355/2003 z dnia 18 września 2003 r. - 27.034 zł
Nr 469/2003 z dnia 28 listopada 2003 r. – 3.000
RAZEM – 86.600 zł
Przyznana dotacja przekazana została na konto Urzędu Gminy następującymi transami:
28.02.2003 r. – 10.760
10.03.2003 r. – 5.380
25.03.2003 r. – 5.380
12.05.2003 r. – 5.380
27.05.2003 r. – 9.888
20.06.2003 r. - 9.888
10.07.2003 r. – 9.890
23.09.2003 r. – 6.758
28.10.2003 r. – 6.758
10.11.2003 r. – 6.758
01.12.2003 r. – 6.760
11.12.2003 r. – 3.000
RAZEM – 86.600
Powyższe środki Gmina przekazała Gminnemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Sławoborzu.
W roku 2003 dożywianiem objęto 410 uczniów. Na terenie Gminy Sławoborze funkcjonują 2 szkoły:
1. zespół szkół Publicznych w Sławoborzu
2. Publiczna Szkoła Podstawowa w Mysłowicach
Ponadto dzieci w Gminie Sławoborze uczą się w Szkole Podstawowej w Lekowie oraz Rusinowie (obie szkoły znajdują się na terenie gminy Świdwin) a także w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Sławoborzu.
Ze wszystkimi szkołami GOPS zawarł umowy w sprawie dożywiania dzieci. W przypadku dzieci uczęszczających do szkoły w Lekowie umowa zawarta została z właścicielem Baru Samoobsługowego „Smakosz” za Świdwina . Umowy zawarte zostały na czas określony od 02.01.2003 r. do 30.06.2003 r. oraz od 01.09.2003 r. do 31.12.2003 r.
W każdej umowie określony został koszt posiłku w cenie od 1,40 do 3,00 zł. Dożywianie odbywa się w oparciu o decyzje wydane przez GOPS na czas określony. Decyzje wydawane są na wniosek rodzica po przeanalizowaniu sytuacji materialno – bytowej wnioskodawcy poprzez porównanie dochodu rodziny z kryterium dochodu ustawowego oraz przeprowadzeniu wywiadu środowiskowego. Środki na dożywianie dzieci kierowane są do szkół, które rozliczają się rachunkami lub notami obciążeniowymi z dołączonym każdorazowo wykazem dzieci dożywianych w danym miesiącu.
W roku 2003 na dożywianie wydatkowana została kwota 136.000 zł. Z powyższych środków przekazano:
1. Zespołowi Szkół Publicznych w Sławoborzu – 113.441,50 zł
2. Szkole Podstawowej w Mysłowicach – 12.025,00 zł
3. Specjalnemu Ośrodkowi Szkolno – Wychowawczemu w Sławoborzu – 5.543,50 zł
4. Barowi „Smakosz” w Świdwinie – 4.990,00 zł
RAZEM – 136.000.00 zł
Średni koszt jednego posiłku wyniósł 2,07 zł.
Środki na dożywianie dzieci pochodziły:
- z budżetu Wojewody – 86.600 zł
- z budżetu Gminy – 49.400 zł
RAZEM – 136.000 zł
Udział dotacji w ogólnie wydatkowanej kwocie wyniósł 63,7%. Urząd Gminy spełnił warunek zawarty w § 2 ust. 2 porozumienia. Dane ujęte w dziale A i B informacji o dożywianiu uczniów w okresie od stycznia do grudnia 2003 r. zgodne są z ewidencją księgową oraz sprawozdaniami Rb. 27 S z wykonania planów dochodów za 2003 r. oraz Rb. 28 S z wykonania planu wydatków budżetowych za 2003 r.
W trakcie kontroli zbadano 8 decyzji o przyznanie pomocy w formie dożywiania dzieci
Nr 20120 – 96/21 – 2/03 – 134 z dnia 19.09.2003 r.
Nr 20119 – 96/21 – 2/03 – 133 z dnia 19.09.2003 r.
Nr 20118 – 96/21 – 2/03 – 132 z dnia 09.09.2003 r.
Nr 20117 – 96/21 – 2/03 – 131 z dnia 09.09.2003 r.
Nr 18514 – 96/16 – 16/03 – 6 z dnia 12.02. 2003 r.
Nr 20128 – 96/18 – 10/03 – 112 z dnia 19.09.2003 r.
Nr 18434 – 96/10 – 9/03 – 32 z dnia 27.01.2003 r.
Nr 18435 – 96/10 – 9/03 – 33 z dnia 27.01.2003 r.
Nieprawidłowości nie stwierdzono.
III. REALIZACJA DOCHODÓW BUDŻETU PAŃSTWA
Zarządzeniem Wojewody Zachodniopomorskiego nr 12/2003 z dnia 14 stycznia 2003 r. określone zostały planowane dochody Gminy związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami. Zaplanowana w dziale 750 rozdział 75011 § 2350 kwota 6000 zł obejmuje opłaty za wydane dowody osobiste.
Na podstawie dokumentów źródłowych i ewidencji księgowej stwierdzono, że uzyskane w 2003 r. dochody budżetu państwa stanowiły kwotę 8.584,80 zł z tego:
§ 2350 – opłaty za wydane dowody osobiste – 8.460,00 zł
§ 069 – opłaty za udostępnianie jednostkowych danych osobowych 124.80 zł
Plan dochodów zrealizowany został w 143,0%.
Zgodnie z § 7 ust. 1 i 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 stycznia 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad, trybu i terminów opracowania planów finansowych zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu ustawami oraz przekazywania jednostkom samorządu terytorialnego dotacji celowych na realizację zadań (Dz.U. Nr 12 poz. 113), pobrane dochody winny być odprowadzone w miesiącu dwukrotnie według stanu środków na:
- 10. dzień miesiąca w terminie do dnia 15 danego miesiąca
- 20. dzień miesiąca w terminie do dnia 25 danego miesiąca
W trakcie kontroli stwierdzono, że Urząd Gminy w Sławoborzu dokonywał wpłat na ogół terminowo i w prawidłowych wysokościach. Jedynie w kilku przypadkach nie dochowane zostały obowiązujące terminy i tak:
- kwotę 240 zł uzyskaną na dzień 10 stycznia 2003 r. przekazano 16 stycznia 2003 r. – opóźnienie jeden dzień
- kwotę 660 zł uzyskaną na dzień 10 października 2003 r. przekazano w dwóch transach:
14.01.2004 r. – 330 zł – opóźnienie 91 dni
16.04.2004 r. – 330 zł – opóźnienie 184 dni
- kwotę 1080 zł uzyskaną na dzień 10 grudnia 2003 r. przekazano 31.12.2003 r. – opóźnienie 16 dni
- kwotę 210 zł uzyskaną na dzień 20 grudnia 2003 r. przekazano 30.12.2003 r. – opóźnienie 1 dzień (termin przekazania 29.12.2003 r.)
- saldo roku 2003 w kwocie 240 zł przekazano 16 kwietnia 2004 r. – opóźnienie 98 dni.
Wpłaty na dzień:
- 10 stycznia 2003 r. – 30,40 zł
20 lutego 2003 r. – 32,00 zł
10 marca 2003 r. – 32,00 zł
przekazano do Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie w dniu 23 kwietnia 2003 r. (94,40 zł)
Opóźnienia wynosiły odpowiednio: 98, 57 i 37 dni.
Terminowość przekazywania dochodów budżetu państwa obrazuje załącznik Nr 4 protokołu kontroli.
Na dzień 31.12.2003 r. powstało saldo
W § 2350 – 900 zł
W § 069 – 30,40 zł – nadpłata środków
Kwota należności budżetu państwa przekazana została:
- dnia 14.01.2004 r. – 330 zł
- dnia 16.04.2003 r. – 540 zł (po potrąceniu nadpłaty z § 069)
Jednocześnie Urząd Gminy naliczył i przekazał odsetki z tytułu nieterminowego przekazywania dochodów budżetu państwa w wysokości 17.00 zł. Naliczona kwota odsetek zniżona została o 26,90 zł. Powyższa różnica zostanie przekazana do Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie w czasie trwania kontroli dnia 20.05.2004 r.
W sprawozdaniu Rb 27 ZZ nieprawidłowo wykazano dochody budżetu państwa uzyskane w 2003 r. powiększając kwoty we wszystkich kolumnach o salda roku 2002 w łącznej kwocie 60 zł z tego:
W § 2350 – 30 zł
W § 069 – 30,40 zł
Na wniosek kontrolującej dokonano korekty sprawozdania Rb. 27 ZZ i dnia 20.05.2004 r. przesłano do zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie.
Sprawozdanie Rb. 27 ZZ za rok 2003 oraz jego korekta stanowią załączniki nr 5 i 6 do protokołu kontroli.
Na tym protokół zakończono.
Przedstawicielowi kontrolowanej jednostki po zapoznaniu się z treścią protokołu przysługują następujące uprawnienia:
Protokół sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, egzemplarzach których jeden pozostawiono w jednostce kontrolowanej.
Wpisu do książki kontroli dokonano pod pozycją 1/2004.
Integralną część protokołu stanowią załączniki:
Nr 1 Rozliczenie dotacji celowej na dofinansowanie wypłat dodatków mieszkaniowych w 2003 r.
Nr 2 Zestawienie kontrolowanych wniosków o wypłatę dodatków mieszkaniowych
Nr 3 Zestawienie faktur za oświetlenie ulic za rok 2003
Nr 4 Terminowość przekazywania dochodów budżetu państwa w 2003 r.
Nr 5 Sprawozdanie Rb 27 ZZ na 2003 r.
Nr 6 Korekta sprawozdania Rb. 27 ZZ