U c h a ł a Nr IX/ 62/2003
Rady Gminy w Sławoborzu
z dnia 26 września 2003 roku
w sprawie zmian w budżecie gminy na 2003 r.
Na podstawie art. 18 ust 2 pkt. 4 i 9 lit. e) ustawy z dnia 8 marca 990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity – Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 151), art. 109 i 110 ustawy o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155 poz. 1014 z późniejszymi zmianami) – po uzyskaniu pozytywnej opinii Komisji ds. Budżetu, Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1
1. Zwiększa się dochody budżetu gminy o kwotę 188.288 zł., w tym:
- dotacje z funduszy celowych 17.988,00
- dochody własne 170.300,00
2) Zwiększa się wydatki budżetu gminy o kwotę 47.988 zł., w tym:
- na zadania własne bieżące – 47.988,00
zgodnie z załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 2
Po wprowadzeniu zmian niniejszą uchwałą budżet gminy zamyka się kwotami:
DOCHODY – 6.200.827,00 zł.
WYDATKI – 6.399.027,00 zł.
Po wprowadzeniu powyższych zmian wynik finansowy budżetu gminy uległ zmianie, deficyt budżetu wynosi 198.200 zł., który pokryty został:
- nadwyżką budżetu z lat ub. 85.397 zł.,
- wolnymi środkami, jako nadwyżką środków pieniężnych na rachunku budżetu gminy wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych 413.103 zł., oraz przez zaciągnięcie kredytu na inwestycje w kwocie 89.700 zł.
Na spłatę rat zaciągniętych pożyczek i kredytów przeznacza się 390.000 zł.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia, ma zastosowanie do budżetu gminy na 2003 r. i stanowi podstawę do korekty układu wykonawczego budżetu gminy.
PRZEWODNICZĄCY RADY
Marek Kuźma
Załącznik Nr 1
Dział Rozdział § |
NAZWA |
DOCHODY |
WYDATKI | ||
Zmniejszenie |
Zwiększenie |
Zmniejszenie |
Zwiększenie | ||
400 |
Wytwarzanie i zaopatrzenie w energię elektryczną, gaz i wodę |
|
|
|
30,000 |
40002 |
Dostarczanie wody |
|
|
|
30,000 |
4260 |
Zakup energii |
|
|
|
20,000 |
4300 |
Zakup usług pozostałych |
|
|
|
3,000 |
4430 |
Różne opłaty i składki |
|
|
|
7,000 |
600 |
Transport i łączność |
|
|
|
10,000 |
60016 |
Drogi publiczne gminne |
|
|
|
10,000 |
4210 |
Zakup wyposażenia i materiałów |
|
|
|
8,000 |
4300 |
Zakup usług pozostałych |
|
|
|
2,000 |
750 |
Administracja publiczna |
|
|
|
70,000 |
75022 |
Rady gminy |
|
|
5,188 |
|
303 |
Różne wydatki na rzecz osób fizycznych |
|
|
5,188 |
|
75023 |
Urzędy gmin |
|
|
|
5,000 |
4300 |
Zakup usług pozostałych |
|
|
|
5,000 |
75095 |
Pozostała działalność |
|
|
|
65,000 |
4010 |
Wynagrodzenia osobowe… |
|
|
|
47,000 |
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
|
|
|
9,800 |
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
|
|
|
1,200 |
4430 |
Różne opłaty i składki |
|
|
|
7,000 |
754 |
Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa |
|
2,500 |
15,000 |
15,000 |
75412 |
Ochotnicze straże pożarne |
|
2,500 |
|
|
097 |
Pozostałe dochody |
|
2,500 |
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
|
|
|
7,000 |
4300 |
Zakup usług pozostałych |
|
|
|
8,000 |
6050 |
Wydatki na inwestycje |
|
|
15,000 |
|
756 |
Dochód od os. praw., od os. fiz. I od innych jednostek |
|
82,000 |
|
|
75601 |
Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych |
|
2,000 |
|
|
035 |
Podatek od działalności gospodarczej osób fizycznych opłat w formie kart pod. |
|
2,000 |
|
|
75615 |
Wpływy z pod. Rolnego, leśnego, od czynności cywilno-prawnych… |
|
80,000 |
|
|
031 |
Podatek od nieruchomości |
|
58,000 |
|
|
032 |
Podatek rolny |
|
16,000 |
|
|
091 |
Odsetki od nieterminowych wpłat |
|
6,000 |
|
|
758 |
Różne rozliczenia |
2,200 |
7,200 |
|
|
75814 |
Różne rozliczenia finansowe |
|
7,200 |
|
|
092 |
Pozostałe odsetki |
|
7,200 |
|
|
75818 |
Rezerwy ogólne i celowe |
2,200 |
|
|
|
092 |
Pozostałe odsetki |
2,200 |
|
|
|
853 |
Opieka społeczna |
|
800 |
|
|
85319 |
Ośrodki pomocy społecznej |
|
200 |
|
|
092 |
Pozostałe odsetki |
|
200 |
|
|
85328 |
Usługi opiekuńcze… |
|
600 |
|
|
083 |
Wpływy z usług |
|
600 |
|
|
854 |
Edukacyjna opieka wychowawcza |
|
|
|
|
85412 |
Kolonie i obozy oraz inne formy wypoczynku dzieci i młodzieży |
|
7,988 |
|
13,176 |
244 |
Dotacje otrzymane z funduszy celowych na realizację zadań bieżących j.s.f.p. |
|
7,988 |
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
|
|
|
13,176 |
900 |
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska |
|
90,000 |
|
|
90001 |
Gospodarka ściekowa i ochrona wód |
|
10,000 |
|
|
244 |
Dotacje otrzymane z funduszy celowych na realizację zadań bieżących j.s.f.p. |
|
10,000 |
|
|
90002 |
Gospodarka odpadami |
|
80,000 |
|
|
083 |
Wpływy z usług |
|
80,000 |
|
|
4430 |
Różne opłaty i składki |
|
|
70,000 |
|
|
RAZEM |
2,200 |
190,488 |
90,188 |
138,176 |
Uzasadnienie
I. Zwiększenia po stronie dochodów budżetu gminy w 2003 r. pochodzą z niżej wymienionych źródeł:
1. podatek od nieruchomości od osób prawnych (wpływy z tytułu korekt deklaracji podatkowych złożonych na 2003 r. wyliczone ze skutkiem w skali roku) 58.000 zł,
2. podatek rolny od osób prawnych (wpływ zaległości i korekty deklaracji podatkowych złożonych za 2003 r.) 16.000 zł.,
3. ponadplanowe wpływy z opodatkowania w formie karty podatkowej (dochody realizowane przez US Białogard) 2.000 zł.,
4. odsetki z tyt. Nieterminowych wpłat podatków i opłat 6.000 zł.,
5. gromadzenie odpadów powierniczych z odwiertu Sławoborze 2 (wstępnie przyjmuje się,, że w 2003 r. będzie 2 000 Mgx40 zł.,) 80.000 zł.,
6. dotacja z GFOŚiGW na realizacje zadań bieżących z zakresu oczyszczania ścieków i ochrony wód 10.000 zł.,
7. dotacja celowa ze stowarzyszenia „Pomerania” na pokrycie kosztów wypoczynku dzieci w ramach współpracy polsko-niemieckiej 7.988 zł.,
8. pozostałe dochody (odsetki od środków zgromadzonych na rachunkach bankowych, wpływy z usług opiekuńczych i pozostałe…) 8.300 zł.
II. Zwiększenie po stronie wydatków budżetu gminy w 2003 r.:
1. na drogi publiczne gminne 10.000 zł.,
1. pokrycie ponadplanowych wydatków związanych z wykonaniem chodnika w Słowieńsku i poprawę wjazdów przy ul. Kolejowej i Kołobrzeskiej (zakup płytek chodnikowych, cementu, podsypki, transport) 3.700 zł.,
2. przełożenie chodnika przy ul Kolejowej w Sławoborzu – zakup kostki „polbruk” (w ramach szkolenia bezrobotnych) 5.000 zł.,
3. podatek VAT od faktur za wykonanie remontu drogi w Ślepce-Krzesimowie 1.300 zł,
2. zabezpieczenie środków na wypłaty wynagrodzeń dla pracowników zatrudnionych w ramach organizacji robót publicznych i interwencyjnych oraz składek na ubezpieczenia społeczne 58.000 zł.,
3. składki z tyt. Członkostwa w Mig Dorzecza Parsęty 7.000 zł.,
4. wymiana komputera w sekretariacie UG oraz zakup oprogramowania i drukarki 5.000 zł. (dotychczas używany – od 1994 r. nie nadaje się do dalszej eksploatacji).
5. zakup energii zużywanej w hydroforniach i stacjach wodociągowych ( na koniec m-ca lipca na plan 53.500 wykorzystano 50.893 zł., m.in. z powodu znacznego wzrostu zużycia energii w hydroforni w Krzecku (20.000 zł.,
6. pokrycie zwiększonych wydatków związanych z dostawą wody (remonty urządzeń, opłaty za korzystanie ze środowiska) 10.000zł.,
7. pokrycie wydatków związanych z utrzymaniem w gotowości bojowej jednostek ochotniczych straży pożarnych 15.000 zł., (w ramach przeniesienia z planowanych wydatków na inwestycje – wniosek KR PSP w Świdwinie),
8. dofinansowanie kosztów pobytu młodzieży na koloniach w ośrodku wypoczynkowym w Kołobrzegu w ramach współpracy z niemiecką gminą Loiching 13.176 zł.,
W poz. 2,3,4 zwiększenie wydatków pokryto ze zmniejszenia planu wydatków na opłaty za korzystanie ze środowiska z tyt. Składowania odpadów powierniczych – 70.000 zł.
Ponadto w wyniku wprowadzonych zmian:
- zmniejsza się deficyt budżetu o z 338.500 zł do 198.200 zł tj. o 140.300zł., z części podlegającej pokryciu kredytem bankowym – po zmianie w kwocie 89.700 zł.
- zwiększa się rozchody budżetu gminy o 30.000 zł, na spłatę w 2003 r. dodatkowo 1 raty pożyczki zaciągniętej w WFOŚiGW na budowę kanalizacji sanitarnej w Sławoborzu. Zmiana regulaminu w zakresie umarzania części zaciągniętych pożyczek z 50% na 30 % spowodowała, iż wystąpienie o umorzenie może wystąpić po spłacie 70% udzielonej w kwocie 800.000 zł pożyczki tj. 560.000 zł (spłacono 420.000 zł).
Wniosek kierownika GOPS o zwiększenie wydatków na świadczenia z pomocy społecznej załatwiony będzie poprzez przeniesienie wydatków zaplanowanych na dodatki mieszkaniowe, gdzie stwierdza się realne prawdopodobieństwo niepełnego ich wykorzystania do końca b.r..
Oprac. Skarbnik Gminy Maria Wróbel