Uchwała Nr VI/25/2007
Rady Gminy Sławoborze
z dnia 27 marca 2007 r.
w sprawie zmian w budżecie gminy Sławoborze na 2007 r.
Na podstawie art. 18 ust.2 pkt.4 i 9 lit. e) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (teks jednolity - Dz. U. z 2001 r. Nr 42 poz.: 151), art. 184 ust. 2 pkt. 3 ustawy o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późniejszymi zmianami) Rada Gminy uchwala, co następuje:
par.1.1) Zwiększa się dochody budżetu gminy na 2007 r. o kwotę 111 970,00 zł
2. Zwiększa się wydatki budzetu gminy na 2007 r. o kwotę 23 488,00 zł
zgodnie z załącznikiem nr 1 do uchwały
par.2. 1) Po wprowadzeniu zmian niniejszą uchwałą budzet gminy zamyka się kwotami:
DOCHODY - 12 461 141,00
WYDATKI - 14 346 177,00
2. Deficyt budżetu gminy po zmianach wynosi 1 885 036,00, który pokryty zostanie przychodami pochodzacymi z:
a) kredytów zaciąganych w bankach krajowych ........................................... 1 700 000,00 zł
b) wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym
budżetu, w tym wynikajacych z rozliczeń kredytów i pożyczek lat ub. ......... 185 036,00 zł
3. Przychody budżetu po zmianach wyniosą .................................................2 289 036,00 zł
w tym: a) kredyty ......................................................................................1 700 000,00 zł
b) Inne źródła (wolne środki) ........................................................ 589 036,00 zł
4. Rozchody ................................................................................................... 404 000,00 zł
a) spłaty kredytów ........................................................................................ 404 000,00 zł
par.3. Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia, ma zastosowanie do budżetu gminy na
2007 r. i stanowi podstawę do korekty układu wykonawczego budżetu gminy.
Przewodnicząca Rady Gminy
Jadwiga Nowakowska
Uzasadnienie zmian wprowadzonych do budżetu gminy uchwałą Rady Gminy Sławoborze Nr VI/25/2007 z dnia 27 marca 2007 r.
I. DOCHODY
Wprowadza się do budżetu gminy na 2007 r. zmiany planowanych dochodów, w związku z:
1) ustaleniem dodatkowych opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych ……………………………………………………………….…….. 5 960 zł
2) zawarciem umowy z Powiatem Świdwińskim w sprawie dofinansowania kosztów organizacji imprez kulturalnych i sportowych w formie dotacji w kwocie …… 1 800 zł
3) ustaleniem przez Ministerstwo Finansów:
a) ostatecznej kwoty subwencji ogólnej wyższej o ……………………113 162 zł
b) udziałów w podatku dochodowym od osób fizycznych niższych o … 8 952 zł
II. WYDATKI
Zmiany do budżetu gminy na 2007 r. po stronie wydatków wprowadzono ze względu
na wystąpienie następujących okoliczności:
1) W związku z dużą liczbą wniosków dotyczących projektów termomodernizacyjnych przyjętych do realizacji podczas pierwszego naboru w ramach priorytetu 2.1 „Ochrona środowiska, w tym ludzkiego” Regionalne Ministerstwo Rozwoju Regionalnego oraz państwa – darczyńcy w dniu 29.11.2006 r. podjęły decyzję o realokowaniu środków finansowych z puli przeznaczonej na przyszłe alokacje, wskutek tego na projekty termomodernizacyjne nie będą już prowadzone nabory nowych wniosków. Uzgodnienie to ma odniesienie do naszego budżetu, w którym zaplanowane było zadanie związane z przeprowadzeniem prac termomodernizacyjnych w gminnych obiektach użyteczności publicznej w ramach pomocy z Norweskiego Mechanizmu Finansowego (EOG). W związku z powyższym proponuje się zmianę przeznaczenia środków finansowych zaplanowanych na wykonanie audytów i opracowanie wniosku w kwocie 30 000 zł, na przeprowadzenie remontów w budynkach i mieszkaniach „czynszowych”.
2) w związku ze zbliżającym się terminem zapłaty (do 31.03.2007 r.) drugiej raty zobowiązania za zakup samochodu specjalnego dla OSP w Sławoborzu, proponuje się:
a) przenieść kwotę 20 000 zł z wydatków bieżących przeznaczonych na zaopatrzenie jednostek na pokrycie kosztów zakupu samochodu specjalnego dla OSP Słowieńsko i zapłatę rozłożyć na 2 raty ( I – 40 000 zł w 2007 r.; II – 20 000 zł w 2008 r.)
b) na zapłatę wymienionego w pkt. 2 zobowiązania przeznaczyć 40 000 zł,
3) pełne zabezpieczenie środków finansowych na wypłatę świadczeń dla osób zaangażowanych do prac społeczno – użytecznych (od m-ca lutego b.r. - 40 osób). Zaplanowane w Planie Finansowym GOPS środki w kwocie 23 000 zł zapewniały połowę potrzeb w tym zakresie, ponieważ wymagana kwota wynosi 48 000 zł, potrzebną różnicę 25.000 zł przenosi z wydatków planowanych na pomoc społeczną w udzielaną formie zasiłków celowych na żywność bądź zakup środków żywności.
4) zwiększa się wydatki przewidziane w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych o kwotę 17 688 zł (w tym środki pieniężne niewykorzystane w 2006 – 11 728 zł).
Projekt Planu Finansowego Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, uwzględniającego zmiany, jest załączony do uchwały.
5) Imprezy objęte Powiatowym Kalendarzem Imprez Kulturalnych i Sportowych organizowane na terenie gminy Sławoborze będą dofinansowane w ogólnej kwocie 1 800 zł w sposób następujący:
a) otwarty turniej szachowy Rokosowo 2007 (marzec) …………………… 1 000 zł
b) VI Powiatowy Plener Młodych Plastyków „Sławoborska Paleta” (maj) … 500 zł
c) Młodzieżowe rozgrywki w tenisie stołowym (grudzień) ………………… 300 zł
6) Nie wykorzystanie środków zaplanowanych w budżecie 2006 r. przeznaczonych na wynagrodzenie za wykonanie projektu technicznego wod.-kan. na osiedlu domów jednorodzinnych przy ul. Parcela, w celu umożliwienia nabywcom działek podłączenia do sieci, (w ślad za tym wykonanie uzbrojenia i wprowadzenie opłat adiacenckich) i otrzymanie obciążenia w lutym 2007 r. powoduje konieczność „przywrócenia” środków na zapłacenie zobowiązania z powyższego tytułu wynoszącego 4 000 zł w budżecie 2007 roku.
7) zakupić samochód osobowo – dostawczy, który będzie wykorzystany do wykonywania zadań w terenie, również przez GOPS, m.in. na wyjazdy w celu przeprowadzenia wywiadów środowiskowych oraz dowozu pracowników (zatrudnionych bezrobotnych), zaopatrzenie i dostarczenie materiałów i narzędzi na miejsce prowadzenia prac społeczno – użytecznych, robót publicznych, prac interwencyjnych. Koszt zakupu samochodu - (używany, marki Opel, Ford lub VW) przewiduje się za kwotę 20.000 zł. Środki pieniężne przenieść z wydatków zaplanowanych na wynagrodzenie i pochodne zastępcy wójta (vacat).
Oprac.: Skarbnik Gminy M.Wróbel
paragraf | tresc | Przed zmianą | Zmiana | Po zmianie | |||
952 | Przychody z zaciągniętych pożyczek i kredytów na rynku krajowym | 1 700 000,00 | 0,00 | 1 700 000,00 | |||
955 | Przychody z tytułu innych rozliczeń krajowych | 677 518,00 | - 89 100,00 | 588 418,00 | |||
Razem: 2377518 | Razem: -89100 | Razem: 2288418,0000 |
Dział | Rozdział | Paragraf | Treść | Wartość | |
630 | Turystyka | 60 000,00 | |||
63003 | Zadania w zakresie upowszechniania turystyki | 60 000,00 | |||
6058 | Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych | 60 000,00 | |||
"Rekonstrukcja wytyczonej ścieżki rowerowej Sławoborze - Jezioro Leśne" | 25 000,00 | ||||
"Ścieżka pieszo-rowerowa Sławoborze - Karlino" | 35 000,00 | ||||
750 | Administracja publiczna | 20 000,00 | |||
75023 | Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu) | 20 000,00 | |||
6060 | Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych | 20 000,00 | |||
Zakup samochodu osobowo - dostawczego | 20 000,00 | ||||
754 | Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa | 80 000,00 | |||
75412 | Ochotnicze straże pożarne | 80 000,00 | |||
6060 | Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych | 80 000,00 | |||
Zakup samochodu specjalnego dla OSP Słowieńsko | 80 000,00 | ||||
801 | Oświata i wychowanie | 3 073 000,00 | |||
80195 | Pozostała działalność | 3 073 000,00 | |||
6050 | Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych | 3 073 000,00 | |||
Budowa hali sportowej | 3 073 000,00 | ||||
900 | Gospodarka komunalna i ochrona środowiska | 30 000,00 | |||
90002 | Gospodarka odpadami | 30 000,00 | |||
6050 | Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych | 30 000,00 | |||
Rekultywacja wysypiska śmieci w Lepinie - projekt | 30 000,00 | ||||
921 | Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego | 78 000,00 | |||
92109 | Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby | 78 000,00 | |||
6050 | Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych | 78 000,00 | |||
Remont i wyposażenie sali widowiskowej w domu kultury | 78 000,00 | ||||
926 | Kultura fizyczna i sport | 1 366 550,00 | |||
92601 | Obiekty sportowe | 1 366 550,00 | |||
6050 | Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych | 252 128,00 | |||
Budowa obiektu socjalnego na stadionie | 252 128,00 | ||||
6056 | Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych | 1 114 422,00 | |||
Terenowe urzadzenia sportowe przy ZSzP i place zabaw w sołectwach:Sł-rze, R-wo,Krzecko,P-ce,M-ce,Sł-sko,Sidłowo | 1 114 422,00 | ||||
4 707 550,00 | |||||
Dział | Rozdział | Paragraf | Treść | Kwota | |||
756 | Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem | - 2 992,00 | |||||
75618 | Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jednostek samorządu terytorialnego na podstawie ustaw | 5 960,00 | |||||
0480 | Wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu | 5 960,00 | |||||
75621 | Udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa | - 8 952,00 | |||||
0010 | Podatek dochodowy od osób fizycznych | - 8 952,00 | |||||
758 | Różne rozliczenia | 113 162,00 | |||||
75801 | Część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego | 113 162,00 | |||||
2920 | Subwencje ogólne z budżetu państwa | 113 162,00 | |||||
921 | Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego | 500,00 | |||||
92109 | Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby | 500,00 | |||||
2320 | Dotacje celowe otrzymane z powiatu na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego | 500,00 | |||||
926 | Kultura fizyczna i sport | 1 300,00 | |||||
92605 | Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu | 1 300,00 | |||||
2320 | Dotacje celowe otrzymane z powiatu na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego | 1 300,00 | |||||
Razem: | 111 970,00 |
Dział | Rozdział | Paragraf | Treść | Przed zmianą | Zmiana | Po zmianie |
010 | Rolnictwo i łowiectwo | 30 387,00 | 4 000,00 | 34 387,00 | ||
01010 | Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi | 24 387,00 | 4 000,00 | 28 387,00 | ||
4170 | Wynagrodzenia bezosobowe | 0,00 | 4 000,00 | 4 000,00 | ||
700 | Gospodarka mieszkaniowa | 52 500,00 | 0,00 | 52 500,00 | ||
70005 | Gospodarka gruntami i nieruchomościami | 22 500,00 | 30 000,00 | 52 500,00 | ||
4210 | Zakup materiałów i wyposażenia | 5 000,00 | 15 000,00 | 20 000,00 | ||
4270 | Zakup usług remontowych | 0,00 | 15 000,00 | 15 000,00 | ||
70095 | Pozostała działalność | 30 000,00 | - 30 000,00 | 0,00 | ||
4300 | Zakup usług pozostałych | 30 000,00 | - 30 000,00 | 0,00 | ||
750 | Administracja publiczna | 1 275 662,00 | 0,00 | 1 275 662,00 | ||
75023 | Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu) | 1 025 368,00 | 0,00 | 1 025 368,00 | ||
4010 | Wynagrodzenia osobowe pracowników | 607 768,00 | - 16 500,00 | 591 268,00 | ||
4110 | Składki na ubezpieczenia społeczne | 111 650,00 | - 3 000,00 | 108 650,00 | ||
4120 | Składki na Fundusz Pracy | 15 876,00 | - 500,00 | 15 376,00 | ||
6060 | Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych | 0,00 | 20 000,00 | 20 000,00 | ||
754 | Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa | 148 813,00 | 0,00 | 148 813,00 | ||
75412 | Ochotnicze straże pożarne | 141 813,00 | 0,00 | 141 813,00 | ||
4210 | Zakup materiałów i wyposażenia | 30 000,00 | - 15 000,00 | 15 000,00 | ||
4300 | Zakup usług pozostałych | 14 500,00 | - 5 000,00 | 9 500,00 | ||
6060 | Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych | 60 000,00 | 20 000,00 | 80 000,00 | ||
851 | Ochrona zdrowia | 45 675,00 | 17 688,00 | 63 363,00 | ||
85154 | Przeciwdziałanie alkoholizmowi | 42 075,00 | 17 688,00 | 59 763,00 | ||
3030 | Różne wydatki na rzecz osób fizycznych | 3 275,00 | 2 000,00 | 5 275,00 | ||
4010 | Wynagrodzenia osobowe pracowników | 12 000,00 | 3 000,00 | 15 000,00 | ||
4110 | Składki na ubezpieczenia społeczne | 2 900,00 | 520,00 | 3 420,00 | ||
4120 | Składki na Fundusz Pracy | 400,00 | 243,00 | 643,00 | ||
4210 | Zakup materiałów i wyposażenia | 8 000,00 | 6 000,00 | 14 000,00 | ||
4300 | Zakup usług pozostałych | 5 000,00 | 5 925,00 | 10 925,00 | ||
852 | Pomoc społeczna | 3 085 223,00 | 0,00 | 3 085 223,00 | ||
85214 | Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe | 400 000,00 | - 25 000,00 | 375 000,00 | ||
3110 | Świadczenia społeczne | 400 000,00 | - 25 000,00 | 375 000,00 | ||
85295 | Pozostała działalność | 369 040,00 | 25 000,00 | 394 040,00 | ||
3110 | Świadczenia społeczne | 369 040,00 | 25 000,00 | 394 040,00 | ||
921 | Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego | 495 084,00 | 500,00 | 495 584,00 | ||
92109 | Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby | 438 759,00 | 500,00 | 439 259,00 | ||
4210 | Zakup materiałów i wyposażenia | 87 903,00 | 500,00 | 88 403,00 | ||
926 | Kultura fizyczna i sport | 1 635 194,00 | 1 300,00 | 1 636 494,00 | ||
92605 | Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu | 63 981,00 | 1 300,00 | 65 281,00 | ||
4210 | Zakup materiałów i wyposażenia | 10 000,00 | 1 300,00 | 11 300,00 | ||
14 322 689,00 | 23 488,00 | 14 346 177,00 | ||||